TALARE

Alla våra talare är erfarna experter inom marknadsföring och lojalitetsarbete som har banbrytande kunskap och omfattande erfarenhet från olika branscher. 

.

.

Talare 12 november

Therese Mattisson
Head of Loyalty Program & Operations | Strawberry 

Therese Mattisson is responsible for Strawberry's Loyalty Program & Operations, overseeing its strategic direction and implementation across 250 Nordic hotels, restaurants, and spas. With a focus on driving growth, innovation, and member value, she ensures a seamless and inspiring customer journey for over 3.2 million members. An experienced leader, Therese excels in digital growth, E-commerce, Marketing Automation, and Customer Experience (CX). Drawing on her background as an elite athlete, she brings a strong drive for continuous development and high performance, coupled with a passion for implementing customer-centric change projects.

Her achievements include being recognized as:
 - Digital Marketing Star of the Year, E-star Awards 2024.
 - Top 500 Great Change Leaders and Specialists 2024 and 2025 by 4potentials.
 -  Leader of the Year, Bonnier News Awards 2023.

Richard Meurlin
Head of Growth Marketing | Nordnet

Richard leder Nordnets nordiska Growth Marketing-team, med fokus på att driva tillväxt genom nya kunder och utveckling av befintliga kundrelationer. 

Han har 14 års erfarenhet inom datadriven marknadsföring, med framförallt inom befintlig kundutveckling och finansbranschen. Med flera MA-implementationer och diverse organisationsstrukturer i bagaget har Richard många insikter att dela med sig av.

Camilla Cramner
CRM & Loyalty Expert | Loyalty Factory

Camilla har ett brett perspektiv på kundrelationer genom lång erfarenhet från seniora positioner inom Kundlojalitet, Marknad, Varumärke, Customer Experience och CRM/CVM på stora multinationella företag. Camilla har tex drivit en internationell satsning på Telia Company runt Customer Value Management.

Idag driver hon LoyaltyFactory som erbjuder utbildningar, workshops, konsulting, strategier och lösningar inom CRM/CVM, CX, Customer Loyalty.

Camilla är huvudlärare för vår populära utbildning Certified CRM & Loyalty Manager. Camilla driver också ett nätverk hos Marknadsföreningen i Sverige runt CRM, CX, Loyalty (CxL) och är även Founding member av European Loyalty Association.  

Carl Johan Claesson
Community Lead | KICKS

Officially: Community Lead at KICKS. 
Unofficially: THE Customer Management & Loyalty Superstar (Trademark Pending). With over a decade spent turning customers into loyal fans - from Berlin fashion giants to Swedish beauty powerhouses - CJ now runs the KICKS Beauty Talks Community, a 200,000-member Nordic beauty empire of test-and-review addicts, skincare experts, and makeup magicians. He’s passionate about building true customer loyalty through creativity, strategy, and a whole lot of fun. Outside work, he’s an animal rights advocate, music fanatic, and active musician.

Anders Parment | Författare, rådgivare, forskare och föreläsare

Dr. Anders Parment är författare, rådgivare, forskare och föreläsare, verksam vid Stockholm Business School samt Innsbrucks universitet. Anders har skrivit mer än 50 böcker om marknadsföring, hållbarhet, omvärldsanalys, prestationsmätning och generationer. Anders gillar att utmana etablerade uppfattningar - t ex i Det ängsliga samhället tillsammans med Anna Dyhre.

Patrik Stoopendahl | Forskare, författare & föreläsare

Patrik Stoopendahl har ägnat sin karriär åt att hjälpa företag förstå sina potentiella och befintliga kunder, utifrån kundens egna perspektiv. Idag arbetar Patrik på Lunds universitet och är även affilierad till Handelshögskolan i Stockholm. I sin forskning utforskar Patrik olika teman och frågeställningar inom handelns digitalisering, kund- och konsumentresor och digital marknadsföring samt AI. Under hösten släpper han boken ”Smarta Kunddjävlar”, skriven ihop med professor Malin Sundström och e-handelsexpert Nic Staeger (förlag Southside Stories och finansierat av Hakon Swenson Stiftelsen). 

Mats Gustafsson Waxler
 CEO & Founder | Wednesday Relations

Mats grundade Wednesday Relations 2002 och har gedigen erfarenhet av marknadsföring, försäljning, digitala affärer och CRM. Mats har arbetat i ledande befattningar inom marknadsföring och försäljning både i Sverige och internationellt. Tillsammans med Wednesday Relations har Mats utvecklat en stor mängd konferenser och seminarier inom ovan ämnen och är även en populär och erfaren moderator.

Fler talare presenteras inom kort

.