Program

Här presenterar vi programmet för Customer Loyalty Conference i Stockholm!

Customer Loyalty Conference
30 maj | Stockholm

Uppdateras kontinuerligt

07.30 - 08.00

REGISTRERING FRUKOSTSEMINARIUM

08.00 - 08.40

Radical Loyalty: Embracing Disruption in an Age of ChangeSession Synopsis 

During the sessions, we will uncover strategies on how marketers can adopt radical approaches to loyalty strategies in a rapidly evolving business environment.

We will cover areas such as gamification, VR/AR, metaverse, AI, and Machine Learning, how they can be leveraged for loyalty programs and ways marketers can respond to the ever-evolving consumer needs.The session aims to challenge the audience to think critically about their loyalty strategies and where they can inject innovation and a bit of rebellion. It also encourages them to embrace change, take calculated risks, and be unafraid to disrupt their industry norms.

Talare: Georgia Gkolfinopoulou | Associate Marketing Strategist | Marigold

08.30 - 09.00
Hilton Hotel Slussen

REGISTRERING KONFERENS

Välkommen fram och registrera dig!

09.00 - 09.45

Keynote: Building Brands, Building Bonds: The Science of Emotional Loyalty

Embark on a transformative journey in this illuminating session, where emotion becomes the currency for customer loyalty. Discover the profound impact of emotional loyalty on brand success and learn how to strategically tap into the Emotional DNA of your customers to build strong relationships. Delve into the critical significance of psychological factors, navigate cognitive biases, and strike the balance between transactional and emotional loyalty for a competitive edge. Learn to harness the transformative power of positive emotions and explore the role of neuroscience and emerging technologies in optimising customer loyalty for enduring business success.

Talare: Zana Busby | Business and Consumer Psychologist | Founder of ZANA.B psychological studio

09.45 - 10.00

Välkomna till Customer Loyalty Conference

  • Vad händer under dagen
  • Heta ämnen under 2024 och framöver
  • Poll: Vad tror ni om...?

Talare: Mats Gustafsson Waxler | Dagens moderator | Wednesday Relations

10.00 - 10.25

Expert: Mer information om vår expert presenteras inom kort.

10.25 - 10.55

Paus

Vi tar en bensträckare och återhämtar oss med något att dricka!

10.55 - 11.20

Case: Hageland | Från kundklubben och medlemspriser för bonus och nye mekanismer i kunddialogen

Hagelandkedjan med sina 103 butiker och 2 miljarder i omsättning beslutade 2021 att införa bonus som ett sätt att öka kundvärdet och etablera nya vägar att engagera kunder samt öka konvertering från kunddialogen.

Sedan lanseringen av sitt bonuskoncept har kedjan delat ut knappt 100 miljoner bonuspoäng och bonuscheckar och dela dina erfarenheter och bästa praxis.

Hageland kommer att dela med sig av:

  • Erfarenheter och insikter från att gå ifrån medlemspriser till bonuspoäng och bonuscheckar
  • Hur man använder bonusar som ett verktyg för ökad konvertering och lönsamhet
  • De viktigaste nyckeltalen att mäta och hantera längs vägen, och hur man mäter effekten av bonusprogram
  • Hur man använder kunddata smartare för ökad relevans och bättre kundinsikt

Talare: Truls Røise | Lojalitetsspecialist & Strategisk rådgivare | Oculos

11.20 - 11.45

Case SAS Institute: Mer information om SAS och deras spännande case presenteras inom kort.

11.45 - 12.00

Interaktiv Session

  • Vilka utmaningar ser vi under resten av året?
  • Tala med din granne
  • Vi går igenom resultaten på scen

Talare: Mats Gustafsson Waxler | Dagens moderator | Wednesday Relations

12.00 - 13.00

Lunch

Vi tar en längre paus och återhämtar oss med en härlig lunch och goda drycker!

13.00 - 13.30

Case: Elevating CX - The Power of Automated Marketing

Concrete examples where automation and personalisation enhanced customer and company value. Empowering personalized engagement and conversion. Leveraging Data and collaborative efforts to unlock enhanced user and company value.

Talare: Therese Mattisson | Kommersiell Teamchef & Kompetenschef | Bonnier News

13.30 - 14.00

Expert: Mer information om vår expert presenteras inom kort.

14.00 - 14.30

Case: Mer information om ett spännande case presenteras inom kort.

14.30 - 15.00

Paus

Vi tar en bensträckare och återhämtar oss med något att dricka!

15.00 - 15.25

Expert: Mer information om vår expert presenteras inom kort.

15.25 - 15.55

Keynote: Mer information om presenteras inom kort.

15.55 - 16.00

Avslutning och övergång till Loyalty Bar

  • Vad har vi lärt oss?
  • Vad händer nu?

Talare: Mats Gustafsson Waxler | Dagens moderator | Wednesday Relations

16.00 - 17.00

Loyalty Bar by Canon

Stanna kvar och ta något i baren, mingla med kollegor och vänner. 

.